rewind.

G länkade ett gammalt blogginlägg från februari som hon har skrivit. Hon hade döpt det till "SVART & VITT!"
tydligen var det jag som hade fått välja? det är mina favoritfärger, så jag förstår mitt val (om det nu räknas till färger) dessutom så sammanfattar det oss så bra. 
dock så var min första tanke "vad har vi gjort med varandra sen dess?"
hm , vi kom fram till nu att vi har blivit gamla.
.. eller hur, kärring?
- Ja, gubbjävel!

det var en uträkning noga uträknad, vill jag lova!
helt seriöst. med lite åldersnoja på toppen av tårtan!
Jaha då.
Grejen med oss är att vi har blivit som ett gift par. vi kan varandra utan och innan.
vi tar varandra för givet. och vi har förändrats. till oss själva, inför varann. helt enkelt.
inte utan att klaga, men ibland saknar man dem gamla tiderna när man var dum & spontan och bara var i varandras sällskap. .
just nu,
fysiken suger (jag hade koncentrationssvårigheter på fysiklektionerna i 9an, tackar emelie för det! och uffe, hette han inte det? han hade en rolig rumpa iaf med väldigt höga jeans!), men såna där motpoler som inte går emot varann ? haha?
klickande atomer kanske? aouch. whatever.
ibland när vi har glidit runt för mkt på våra rosa moln & gått o laddat varandra omedvetet med massa farliga känsloämnen så ger vi utlopp!

och då vill man inte heta galem och josefine och vara lika envisa som synden och ha ett ordförråd som tål att pissa på, som du säger, gubbe.

at the end of the day så är det vi.

det trivs jag med. tills nästa atomattack. sen är det vi igen. osv. 'fortsättning följer' finns med efter varje kapitel.

till allas förtvivlan, ett motmedel har inte jobbats fram än , men det jobbar vi på.
eller hur var det nu ?
just ja, vi bara glider med!
puss på dig, min älskade vän.


det är inte bara våra gamla tider jag saknar.
det är x antal fler.
vad händer med vänskapen när den är som bäst?
varför blir man så nonchalant och bara tar varandra för givet ?
en bra vänskap växer inte på träd.
borde man inte vara lika rädd om vänskapskedjan som näringskedjan ?
tänk på miljön ! tänk på vänskapen, förfan!



Jag saknar dig & dig & oss & dig & oss & vi & dig...



Kommentarer
Postat av: Galem

naaaaw lillen då.

idag kände jag som för några månader sen VART FAN ÄR JOSSAN MED SITT JÄVLA GNÄLL OM HÅRET DÅ?!

istället stod jag där i butiken och vek tröjor SÅ fint!

buuuuuh, missen vi hittar nog ett botemedel, de är bara lika svårt som att hitta ett botemedel mot cancer..



PUSS!

2008-09-29 @ 19:15:08
URL: http://irgea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0